Mustafa Kemal Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Hakkında Genel Bilgiler


Tercih zamanı öğrencilerin yapacakları tercihlerde veya tercihler sonrası MKÜ'yü kazananlar olursa onlar için rehber olması açısından böyle bir yazı yazmak istedim. Çünkü ben tercih aşamasında da tercihlerden sonra da bayağı bir araştırmıştım internette ve doğru düzgün kaynaklar bulamamıştım. Sözlüklerden falan edindiğim bilgilerle yetinmiştim.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki Mühendislik Fakültesi 2008-2009 öğretim yılında, ana kampüs olan Tayfur Sökmen Kampüsü'nden, Hatay'ın İskenderun ilçesine taşınmıştır. Yani mühendislik fakültesi ana kampüste değildir. Ana kampüs, Hatay'ın Antakya ilçesinin, Serinyol beldesine aittir ve mühendislik fakültesine olan uzaklığı yaklaşık olarak 1 saattir. PAC arabalarıyla gidilmektedir ve yol ücreti öğrenciler için 7 TL; gidiş geliş toplam 14 TL'dir. Yani hayal ettiğiniz kampüs ortamı MKÜ'nün mühendislik fakültesinde malesef ki yoktur. Bunu en başta belirtiyorum çünkü buraya gelenlerde ilk başta bu yönden bir hayal kırıklığı oluyor.

Şuanda İskenderun'da bulunan mühendislik fakültesi, çoook büyük bir alana sahip. Bir ucundan diğer ucunu göremeyeceğiniz kadar büyük ama bomboş bir araziye kurulmuştur. Bu bomboş ve geniş arazi içine de mühendislik blokları kurulmuştur. O bloklar birbirleriyle bağlantılıdır. İlk başlarda bina içinde kaybolabilirsiniz. Labirentin içinde hissedersiniz kendinizi ama zamanla alışıyorsunuz. :) Onun dışında inşaatları süren 1-2 bina daha var. Zamanla burada da bir kampüs ortamı olacağı söylentileri var ama kim bilir ne zaman olur.

Etrafı bomboş bir arazi olduğu için genellikle çamurlu oluyor. Bata çıka okula ulaşıyoruz. Berbat bir şey. Gerçek bir üniversite ortamı İskenderun'daki fakültede malesef ki yok. Bir lise gibi. Diğer üniversitelere kıyasla mühendislik fakültesi resmen dışlanmış gibi. Doğru düzgün bir sosyal aktivitesi bile olmayan bir üniversite. Sosyal aktivite istiyorsanız kendiniz çabalamanız gerek.

Neyse, ben üniversite hakkında genel bilgilerden bahsetmek amacıyla bu yazıyı yazma kararı almıştım. İzlenimlerimi yada düşüncelerimi anlatmak amacıyla değil. Konu sapmasın.  Bir başka arkadaşımız kendi blogunda, kendi bakış açısıyla üniversiteyi ve üniversite ortamını, üniversiteden soğuma garantili bir şekilde yazmış. :) Çok da doğru şeyler yazmış bana göre. Buraya tıklayarak o arkadaşımızın yazısına ulaşabilirsiniz.

Ben yazıma, üniversitenin uydudan çekilmiş bir görüntüsünü paylaşarak devam edeyim. :)

Mühendislik fakültesinin uydudan görünümü




MKÜ'nün İskenderun'daki Mühendislik Fakültesi'nde Bulunan Bölümler : 
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • İnşaat Mühendisliği
  • Makine Mühendisliği
  • Petrol-Doğalgaz Mühendisliği
***Bunların dışında kalan 4 yıllık bölümler, Antakya'ya bağlı, Serinyol Belediyesi'ndeki ana kampüs olan Tayfur Sökmen Kampüsü'ndedir.

Mühendislik blokları, dıştan bir görünüm...

Mühendislik Fakültesi'nin İçinde Neler Var?
Üniversite içinde bir tane öğrenci yemekhanesi vardır. Yemek ücreti 2 TL'dir. Çeşit bakımından da bir öğünde 2-3 çeşit yemek oluyor. Ben şahsen yemek hanedeki yemekleri severdim. :) Ama 2. öğretim olduğum için genelde evde yemek yemeyi tercih ederdim. Yemekhane daha çok 1. öğretim öğrencileri tarafından tercih ediliyor.

Yemekhane dışında 1 tane kütüphanesi var. Kütüphane akşam 17.00'a kadar açık oluyor. İnternet araştırmalarınızı veya kaynak kitap eksiklerinizi giderebileceğiniz küçük bir kütüphanesi var. Küçük ama tek bir fakülte için normaldir.

1 tane kantini var. Burası da pek büyük olmadığından öğrencilerin tıka basa doldurduğu zamanlarda oturacak yer bulamıyorsunuz çoğu zaman. Banklara mecbur kalabiliyorsunuz ve kantinden bir şey almak için sırada beklediğimiz zamanlar da oluyor. :)

Spor faliyetleri için ise fakülteye ait futbol, basketbol sahaları vardır.

Labaratuvarlarından bahsedecek olursam her mühendisliğin kendine göre 1-2 labaratuvarı var. Diğer üniversitelerle ne derece kıyaslamak gerek bilemiyorum.


Üniversite'de Çalışma İmkanları ve Üniversite'nin Burs Durumu Nasıl?
Üniversite'de part-time çalışmak isterseniz, okulun yemekhanesinde  haftanın 5 günü (sadece hafta içi) saat 11.30 ile 13.30 arası çalışıp harçlığınızı çıkarabilirsiniz. Ücreti 250 TL civarı bir şeydi aylık. Tam hatırlamıyorum. İkinci öğretim öğrencileri için iyi bir fırsattır bence.

Onun dışında üniversite öğrencilere, burs olarak sadece yemek bursu vermektedir. Yemek bursu başvurusu yaptıktan sonra, bursu kazananlar ücretsiz olarak yemekhanede 1 sene boyunca yemek yiyebilirler.

İskenderun Nasıl Bir Yerdir? Sosyal Aktivite Açısından Nasıldır?
İskenderun, kıyı şehridir. Yazları çookk çookk sıcaktır. Bunaltır. Kışları soğuk olmuyor genelde. Hatta neredeyse kış bile gelmiyor gibi fakat rüzgarı sizi sarsar. :) Aslında kışların çok da soğuk olmaması iyi bir avantaj olarak sayılabilir.

Şehrin merkezinde, kıyı kesimlerinde zaman geçirecek güzel kafeler vardır. Yürüyerek 30 dakikada, şehir içi dolmuşlarla 6-7 dakikada ulaşmak mümkün. Ayrıca dikkat ederseniz dolmuş dedim çünkü otobüs denen bir şey yok İskenderun'da. Şehir içi dolmuşlar vardır ve dolmuş ücretlerinin de 1.25 TL olduğunu da yeri gelmişken yazayım. :)

Yüzmek içinse tercih edilecek yerler arasında Arsuz gelir en başta. Arsuz'un kampüse olan uzaklığı arabayla 40-45 dakika civarı bir şeydir. Üniversitenin kendi bulunduğu çevrede ise yine pek bir şey yoktur. Üniversitenin tam karşısında bölgenin tek alışveriş merkezi olan PrimeMall bulunmaktadır. Alışveriş merkezi dışında çeşitli tanınmış marketler de bulunmaktadır.

Üniversitenin karşısında bulunan PrimeMall AVM


Mühendislik fakültesi İskenderun'a yeni taşındığından az önce de dediğim gibi AVM ve marketler dışında öğrenciler için aktiviteler yoktur okul civarında ama şehir merkezinde (yani sahil kısmında, alttaki fotolardan da görüldüğü gibi) kafeler, eğlence yerleri vs. bulabileceğinizi üst kısımlarda bir yerde söylemiştim. Merkeze olan uzaklık yürüyerek yaklaşık olarak 30-35 dakikadır.

Üniversiteden yürüyerek 30dakika; arabayla 8-9dakikada yetişebileceğiniz, denize sıfır olan bir kafe

Üniversiteden yürüyerek 30 dakika; arabayla 7-8 dakikada yetişebileceğiniz, şehir merkezinde, denizi üstten gören başka bir kafeden çekilmiş bir fotoğraf..


Çevreden çok her şey arkadaş ortamına bağlıdır aslında. Ortam varsa şehirde gezmesi de eğlenmesi de iyidir ama arkadaş ortamına çok fazla takılıp da derslerinden kalan öğrenci de çoktur. Siz eğlenceden çok derslere önem verin derim ben. Eğlence 2. planda olsun çünkü üniversite bu, lise gibi değildir, derslerde hocalar zorlarlar, sınıf geçmekte zorlanırsınız...

Peki Barınma Nasıl? Ev, Yurt Ücretleri Ne Düzeyde?
Genelde öğrenciye ev vermedikleri gibi bir gerçek var ama eğer ararsanız verenler de var tabi. Ücretler genel olarak 450 ve üzeridir. Mesela 2+1 ise 450 - 550 arası değişirken; 3+1 evler ise 550-700 arası değişiklik gösteriyor. Üniversiteye en yakın yurt Ayan Yurdu'dur. Öğrencilerin geneli de orayı tercih eder ve hiçbir kuruma bağlı olmayan özel bir yurttur. Odada kalacak kişi sayısına göre ücretleri değişiklik gösterir. 2 kişilik odalarda kalanlar kişi başı 450 civarı bir ücret öderken, 4 kişilik odalarda kalanlar 350 civarı ödüyorlardı yanlış hatırlamıyorsam tabii. Çünkü ben yurtta kalmadım. Arkadaşlarımdan duyduğım kadarıyla yazıyorum şuanda.

KYK yurdundan da biraz bahsedeyim. Devlete ait bir yurt olan KYK, Mühendislik fakültesine bayağı uzaktadır. Yürüyerek 40-45 dakikanızı, arabayla ile ise yaklaşık olarak 10-15 dakikanızı alır. KYK'dan öğrenciler için okula giden özel servisler vardır. Günün belli saatlerinde kalkıyorlar fakat; kış zamanı, ders programınızdaki değişiklikler, ek dersler veya okulda bir işiniz olduğu zaman acilen okula gitmek gibi bir durumunuz olursa bu uzaklık sizin için sorun yaratabilir.

Eğitim İmkanları Nasıldır?
Ne desem bilemiyorum. :) Çünkü herkes bu soruya farklı farklı cevaplar verir. Kişiseldir, kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Aslında gerçekten sevdiğin, okumak istediğin bölümdeysen buraya kadar yazdıklarımın hiçbir önemi yok. Öğrenci her şeye katlanır. O yüzden mühendislik seçecekseniz size tavsiyem severek seçin, birilerinin zorlamasıyla seçmeyin, zorlanırsınız. Eğer öğrenmeye meraklıysan üniversitenin nasıl olduğunun hiçbir önemi yok aslında. Seni bir yerlere getirecek kişi öğretmen değildir, sensin. Bizim matematik hocasının bir sözü vardır, başka bir konuda ayrıca değinirim belki. Şöyle demişti bize : "Üniversite öğrenciyi yetiştirmez, öğrenci kendini üniversitede yetiştirir." demişti. Çok da doğru demiş aslında. En iyi üniversiteye gitsen bile, kendini geliştirmedikten sonra ne faydası var ki? Bence mühendisliği diğer bölümlerden ve mesleklerden ayran en büyük özellik de budur. Üniversitenin pek bir önemi yoktur mühendislik okuyan için, kendini geliştiren, çalışan, kendine sürekli bir şeyler katanın iyi bir yerlere gelebildiği bir meslektir mühendislik. Başkaları nasıl düşünür bilmiyorum ama ben öyle düşünüyorum.
 
Mkü blokları.. İç taraftan çekilmiş bir görüntü.(Gece)

Benim yazacaklarım ve aklıma gelenler şimdilik bu kadar... Eğer tercih aşamasındaysanız, bu yazdıklarımı dikkate alarak kendiniz için en iyi tercihi yapacağınızdan eminim.

Eğer ki tercih aşamasını geçtiyseniz ve Mustafa Kemal Üniversitesi Mühendislik Fakültesi'ni kazanan biri olarak bu yazıyı okuyorsan, aramıza hoş geldin. :) Eğer farklı bir ilden geliyorsan (Hatay dışı) şunu bilmeni isterim ki ilk izlenimlerine göre ortamı, çevreyi falan sevmeyeceksin ilk başlarda. Canın falan da sıkılabilir. Doğaldır. Hepimiz yaşadık bunu ama zamanla atlatıyorsun. Çevrenin dışında ailenden uzak kalmanın da biraz sıkıntısı oluyor tabi ama şunu da unutma ki benim Ankara'da veya İstanbul'da okuyan arkadaşlarım da var. Hiçbiri halinden memnun değil. Ankara ODTU'yü kazansan, İstanbul Teknik Üniversitesi'ni kazansan da "benim memleketim gibisi yok, burada yaşanmaz" dersin. Arkadaşkarımdan biliyorum ve bu doğaldır çünkü ailenden uzak be hiç alışmadığın, bambaşka bir şehirdesin. Sadece İskenderun değil, nerede olursan ol, şu okul bitse de veya tatil olsa da gitsem diyeceksiniz. Zamanla alışırsın ama çok fazla can sıkıntısı falan yapmayın. Mühendis adayı olmanın tadını çıkarmaya bakın. :)

Ayrıca... Yazının başında belirttim ama bir daha belirteyim. Mühendislik fakültesinde kampüs ortamı yoktur. O hayalle gelmeyin, hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. :) Eğer kampüs istiyorsanız ki 1 günlük için gitmeye de değmez. :) Ana kampüs, Hatay'ın Antakya ilçesindedir ve mühendislik fakültesine uzaklığı 1 saat civarı bir şeydir. PAC arabalarıyla gidilmektedir. Yol ücreti de öğrenciler için 7 TL'dir. Gidiş-geliş 14 TL olmakla beraber öğrencilere "Oha! Öğrenci adamım ben ya! Ne yaptın sen? Bir defa görmeye giderim, bir daha da gitmem." dedirtmekte.  :)

Mkü blokları.. İç taraftan çekilmiş bir görüntü.(Gündüz)
Aklınıza takılan sorular var ise, alt kısma yorum olarak yazabilirsiniz veya "Hakkımda"  bölümünden Facebook adresime ulaşarak aklınıza takılan soruları bana bildirebilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder